2016. szeptember 15., csütörtök

31.rész

„Nem, nem, iskolába kell mennünk.” Ráztam a fejem kétségbeesetten, és feljebb ültem a nyikorgó bőrülésben.
„Bízz bennem.” Sóhajtotta Harry, szemeit szórakozottan összehúzta, ahogy kifordult a zsúfolt autópályára.
„Fordulj vissza.” Követeltem.
„Nem” Vigyorgott Harry.
Továbbra is ráztam a fejem,
„Komolyan, nem kerülhetek megint bajba.”
Harry megforgatta a szemeit,
„Nem fogsz bajba kerülni. Csak bízz bennem, oké?”
„Hova viszel?” Kérdeztem ezúttal már követelve a választ.
Teljesen biztos voltam benne, hogy meg is kapom azt.
„Már mondtam, hogy majd meglátod.”
„Mondd el, vagy különben kinyitom az ajtót és kiszállok.”
Harry felhorkant és beharapta az alsó ajkát.
„Komolyan mondtam, ugye tudod? Meg fogom csinálni.”
„Nem fogod, amíg zárva van az ajtó.” Mondta szarkasztikusan.
„Akkor lehúzom az ablakot. Kiugrok.” Vontam vállat. Próbáltam minél komolyabbnak és határozottabbnak látszani, de a szavak gyengén és félénken hagyták el a szám.
Láttam, ahogy a szája sarka megrándult, próbálta visszatartani a mosolyát egy nagy levegővétellel.
„Tényleg eltörnéd néhány csontodat az iskoláért?”  Kérdezte, de a mondat vége nevetésbe torkollott.
Nem volt időm válaszolni mielőtt Harry folytatni kezdte, de ezúttal sokkal komolyabb volt,
„Arra gondoltam, hogy szívesen lógnál velem. Talán elmehetnénk a plázába?”
Megdörzsöltem a szemeim,
„Nem értem, miért nem mehetünk iskolába. Még van, egy csomó időnk mielőtt becsengetnek.”
„Hülye iskola.” Vágott vissza gyorsan Harry.
„Fordulj vissza.” Csattantam fel.
„De hétfő van!” Sziszegte.
„Nem szeretnék holnap pótolni.”
„Kérlek.”
„Nem.”
„De baby.”
„Légy szíves ne hívj így.”
„Gyerünk már.”
„Nem Harry.”
„Azt mondtam, hogy nem.”
„Értem se?”
„Harry – ”
„Egyébként mindjárt ott vagyunk.”  Vont vállat, komoly arccal.
„Pontosan, hol is?” Szűrtem a fogaim között.
„Szóval, a pláza még úgyse nyit ki, csak két óra múlva, ezért - ”
„Hol?” Ismételtem.
„Jesszusom, nyugodj meg. Arra gondoltam, hogy eltölthetnénk egy kis időt nálam.”
„Ha apa erre rájön, akkor meg fog ölni.” Motyogtam.
„Ne aggódj baby, először engem fog megölni. De sose engedném, hogy ez megtörténjen.”
Mielőtt reagálni tudtam volna, lekanyarodtunk egy félreeső utcába, ahol viktoriánus házak sorakoztak egytől egyig. Leálltunk egy meredek parkolón, ami feltételezhetően Harry házához tartozott. A ház fehérre volt festve, ami nyilvánvalóan évek óta nem volt kijavítva, ugyanis a festék néhány helyen már lekopott. Egy édes, kicsi dombon állt. Egy nagy tölgyfa árnyékolta be a tetőt, ami veszélyesnek tűnhetett egy-egy vihar alkalmával, de nem úgy tűnt mintha ez Harryt zavarná.
Felsétáltunk egy kövekkel kirakott ösvényen a verandára, ahol Harry kinyitotta az ajtót, a dohos szagot, valószínűleg a szennyes okozhatta. A nappaliba volt egy átlagos méretű TV, egy kopott virágmintás kanapé a túlsó falnál, egy sötétbarna dohányzóasztal, ami teli volt gyűrött papírokkal.
A teljes légkör drasztikusan megváltozott, ahogy a nappaliból áttértünk a konyhába, fahéj és szegfűszeg illata üti meg az orrom. Az illat irányába néztem, és a pulton a tűzhely mellett megláttam egy vastag, klasszikus szakácskönyvet.
„Te főzöl?”  Kérdeztem gyorsan Harryre nézve.
El volt foglalva azzal, hogy elrejtse előlem a könyvet, mielőtt rám nézett.
„Uh, igen, egy kicsit.” Vont vállat, mielőtt figyelmét újra arra fordította, amit eddig csinált.
„Miket szoktál készíteni?” Kérdeztem, egyre jobban érdeklődve a téma iránt, mint Harry.
„Mindenfélét.”
Odamentem a könyvhöz, és amikor közelebbről megvizsgáltam, észrevettem, hogy szakadt volt, és néhány lap is ki volt esve belőle. A kötés meg volt törve és az előlap szinte olvashatatlan volt.
„A nagymamámé volt.” Mondta Harry.
„Ember, jó szakács volt.”
„Mi volt a specialitása?” Kérdeztem rámosolyogva.
„Mmm…Lasagne.” Bólintott hatalmas vigyorral az arcán.
„Sose tudtam úgy elkészíteni, ahogy ő, akárhányszor is próbáltam.”
„Szóval tényleg főzöl?” Billentettem oldalra a fejem.
Harry halványan bólintott és helyet foglalt az egyik széken a négy közül az ebédlőasztal körül,
„Amikor a nagymamám nekem adta, oké – ő volt az egyik legnagyszerűbb ember, akit valaha is volt szerencsém megismerni. Én csak szerettem volna valamit, ami emlékeztet rá, tudod? A nyomába akartam érni valahogy. Ezt gondolom.  És ez a főzés.”
Mielőtt kérdezni tudtam volna, Harry folytatta,
„Ez az ő háza egyébként. A nagyszüleimé volt, ezt kellene mondanom, de a nagyapám sok, sok évvel ezelőtt meghalt. Alig egy hónappal előtte, hogy börtönbe mentem, ő is meghalt. Én és az apám éltünk itt, de mielőtt pislogtam volna egyet, ők … eltűntek. Magamra hagytak, egyedül.”

„Hogy tudod fenntartani?”  Alig tudtam feltenni ezt a kérdést.
„Szerencsére, a nagyszüleim kifizették. Hihetetlenül szerencsés vagyok.”
Kikerekedtek a szemeim,
„Igen, az vagy.”
„Kérsz egy kávét? Vagy talán egy teát? Kaptam egy csomó cukrot.  Vagy jobban szereted a mesterséges édesítőszert?” Kérdezte Harry, teljesen más irányba terelve a témát.  Az édes mosolytól az arcán elpirultam.

„A kávé jó lesz. Cukorral.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése